Kreta

Już prawie zapomniałam jak piękna jest Europa ! Muszę przyznać, że jestem bardzo wdzięczna za to, że mogłam zobaczyć inną część świata dzięki czemu prawie na nowo mogłam pozachwycać się europejską atmosferą i naturą.

mecamera1

P1000608Przed podjęciem decyzji o locie na Kretę długo zastanawialiśmy się gdzie się wybrać. Padło właśnie na Grecję, głównie ze względu na to, że ani ja ani Jarek nigdy tam nie byliśmy a miejsce niewątpliwie słynie z tego, że jest jedną z piękniejszych destynacji w Europie. Postanowiliśmy wynająć auto i zjechać wyspę wzdłuż i wszerz aby odkryć i zobaczyć jak najwięcej. Niestety mieliśmy tylko 7 dni, ale myślę, że udało nam się zobaczyć jak na tak krótki czas naprawdę wiele (:

mecat

P1000505Zaczęliśmy od zachodniej strony wyspy, przewędrowaliśmy wąwóz Samaria, zwiedziliśmy miasto Heraklion, a następnie kręciliśmy się wokół miasteczka Sitia po wschodniej stronie wyspy, która wywarła na nas największe wrażenie jako, że w większej części jest niezagospodarowana, dzika i spokojna, a wybrzeże i plaże zdecydowanie należą do jednych z piękniejszych na wyspie. Kilka dni tam i ruszyliśmy na południe w okolice Ag. Galini gdzie i tu zostaliśmy miło zaskoczeni wzburzonym morzem, falami i pięknymi zachodami slońca. W drodze powrotnej udalo nam się jeszcze zjeść lunch na skałach z widokiem na jezioro Kournas i uwieńczyć całą podróż pysznym obiadem na jednej z uliczek Chanii.

P1000770Swoja drogą, muszę przyznać, że Grecja to także raj dla wegetarian! Trochę się obawiałam, że może być ciężko z jedzeniem szczególnie w mniejszych miejscach, ze względu na grecką kulturę jedzenia mięsa, ale okazało się, że Kreta ma naprawdę wiele do zaoferowania w swojej kuchni. Pełna jest pysznych warzywnych potraw i zupełnie nigdzie nie ma problemu, żeby znaleźć w menu coś bezmięsnego, nie wspominając o tym, że okazała się również lekka, świeża i nietłusta. Zostałam także zupełnie oczarowana miasteczkiem Chania. Przyznaję, że wszystkie miasteczka sa niewątpliwie czarujące, ale Chania była nie tylko śliczna architektonicznie, ale także młoda duchowo z hippie atmosferą i niekończącymi się organicznymi i wegetariańskimi miejscami, w artystycznym klimacie, który dało się odczuć na każdym zakręcie i myślę, że wiele osób lubujących się w takim stylu mogłoby uznać ją za raj.

heraklion

P1000686Jeszcze coś dla tych, którzy kochają nurkowanie ! Nam się niestety nie udało, ze względu na warunki pogodowe na morzu, ale jeśli tylko będziecie mieli okazję i chcecie eksplorować wodny świat, Kreta oferuje kilka miejsc, gdzie możecie spróbować nurkowania w jaskini, do których można wpłynąć i wypłynąć w środku. Jak dla mnie brzmi niesamowicie! I jako, że nigdy nie próbowałam, bardzo mi się to marzy więc mam nadzieję, że jeszcze uda nam się tam wrócić i nie tylko zanurkować, ale także ponapawać się całą atmosferą wyspy raz jeszcze ! A póki co, czas zacząć planować wyjazd do Lizbony – kolejne miejsce z listy marzeń awww (: